دانلود و معرفی پلاگین بسیار کاربردی Topaz Clean v3.1.20

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]
پلاگین حرفه ای و پرکاربرد Topaz Clean v3.1.20 برای فتوشاپ

پلاگین حرفه ای و پرکاربرد Topaz Clean v3.1.20 برای فتوشاپ

همانطور که برخی از شما عزیزان مطلع هستید مجموعه پلاگین های Topaz  از بهترین پلاگین های فتوشاپ به شمار می روند.که هر کدام از این پلاگین ها در زمینه ی خاصی بسیار پرقدرت بر روی عکس ادیت انجام میدهد.بطوریکه کاربر با تنظیم زبانه های آپشن این پلاگین ها قادر خواهد بود تغییرات نوری ، رنگی ، کانتراست ، ترشولد  و افکت های خاص و متفاوتی را بر روی عکس ایجاد کند.در این قسمت من یکی از بهترینِ این پلاگین ها را که Topaz Clean  نام دارد برای شما عزیزان قرار داده ام.مهمترین دلیلی که پلاگین Topaz Clean را در نظر گرفته ام را در ادامه توضیحخواهم داد.اگر در آموزشهای ما دقت کرده باشید بارها با پلاگین Oil paint فتوشاپ که تنها در ورژن CS6 موجود و قابل استفاده است ، کار کرده ایم.و با آمدن ورژن جدید قتوشاپ این پلاگین بسیار کاربردی کاملا از فتوشاپ حذف شد.قبلا شرکت ادوبی اعلام کرده بود که فیلتر Oil paint  را برای فروش در فروشگاه ادوبی قرار خواهد داد.اما هرگز این وعده عملی نشد و بسیاری از کاربران فتوشاپ ، که از فیلتر Oil paint استفاده داشتند به اجبار می بایست در کنار ورژن جدید فتوشاپ ، ورژنِ CS6 را هم نصب داشته باشند که هر زمان لازم بود از فیلتر Oil Paint  استفاده کنند.اما با در اختیار داشتن پلاگین Topaz Clean دیگر نیازی به فیلتر Oil paint نخواهید داشت.شاید بتوان به جرات گفت این پلاگین بسیار بهتر از فیلتر Oil pait فتوشاپ عمل خواهد کرد.به دلیل اینکه چند حالت مختلف افکتی دارد و تنظیمات آن هم بسیار دقیق تر می باشد.نکته مهمی که وجود دارد این است که پلاگین Topaz Clean به غیر از اعمال افکت نقاشی بر روی عکس برای روتوش زدن عکس ها هم بسیار کاربرد دارد.باید از آن استفاده کنید تا به توانایی هایی که در این پلاگین قرار داده شده پی ببرید.عکس زیر نمونه ای کار شده با همین پلاگین می باشد.

محمد رضا لطفی

این پلاگین قابلیت استفاده بر روی ورژنهای ۳۲ و ۶۴ بیتی فتوشاپ را دارد.و بر روی هر دو ورژن فتوشاپ CC تست شده ، بدون هیچگونه مشکلی کار می کند.

آموزش نصب و اجرا ی Topaz Clean :

ابتدا ست آپ نرم افزار را اجرا کرده و منتظر بمانید تا نصب شود.پس از نصب نرم افزار به مسیر زیر بروید:

C:\Program Files (x86)\Topaz Labs\Topaz Clean 3

در مسیر ذکر شده دو پوشه به نامهای Plugins و Plugins_x64 وجود دارد.برای فتوشاپ ورژن ۳۲ بیتی ایتدا پوشه ی Plugins را باز کنید و فایلی که در آن به نام tlclean3ps وجود دارد را کپی بگیرید و به مسیر نصب فتوشاپ ۳۲ بیتی بروید و پوشه ی Plug-ins را پیدا کرده و آن را باز کنید و سپس فایل tlclean3ps در آنجا کپی کنید.اگر فایل مشابه وجود داشت جایگزین کنید.برای فتوشاپ های ورژن ۶۴ بیتی فایل tlclean3ps را که در مسیر نصب نرم افزار توپاز در پوشه ی Plugins_x64 را کپی بگیرید و به محل نصب فتوشاپ ورژن ۶۴بیتی رفته و در پوشه ی Plug-ins فتوشاپ قرار دهید.برای ورژن ۶۴ بیتی معمولا این فایل در پوشه ی Plug-ins فتوشاپ موجود نمی باشد.اگر هم موجود بود می توانید آن را جایگزین کنید.

پس اتمام مراحل نصب و کپی کردن فایل پلاگین در دایرکتوری فتوشاپ و پوشه ی Plug-ins فتوشاپ ، حال نوبت آن رسیده از پلاگین استفاده کنید.فتوشاپ را اجرا کرده و یک عکس در آن باز کنید.به منو مراجعه کنید و از قسمت فیلتر می توانید در پایین ترین قسمت ، پلاگین Topaz Lab را ببینید و آن را اجرا کنید.برای اولین بار که پس از تغییرات بر روی عکس بخواهید کلید OK را بزنید از شما می خواهد که سریال نامبر نرم افزار را وارد کنید.که می توانید از سریال نامبر هایی که در کنار ست آپ موجود است استفاده کنید.

لطفا نکات قابل توجه زیر را یکبار مطالعه فرمایید :

  • پسورد فایلهای فشرده رایگان در صورت لزوم : babart.ir
  • برای باز کردن فایلهای فشرده حتما از نرم افزار WinRAR ver.5 or Up استفاده کنید.
  • به دلیل فرمت HD فیلمها ، برای تماشای فیلمها بدونِ مشکل ، باید کُدکهای ویدیویی K-Lite Mega Codec Pack را بر روی ویندوز خود نصب کنید.
  • برای تماشای فیلمها ی HD نرم افزار PotPlayer را به شما پیشنهاد می کنیم.
  • جدیدترین ورژن نرم افزارهای نامبرده ی بالا را از سایت soft98.ir می توانید دریافت کنید.

اشتراک گذاری در ▾

مطالب دیگر سایت را ببینید

۱۸ پاسخ

  1. سلام و خسته نباشید و ممنون بابت این فیلتر کاربردی
    توی نرم افزار این پلاگین تغییرات به درستی اعمال میشه ولی وقتی که تایید میکنیم که روی عکس اصلی فتوشاپ اجرا بشه تغییرات خیلی جزئی اعمال میشه و تغییراتی که توی نرم افزار هست اعمال نمیشه
    اگه تنظیم خاصی داره لطف کتید توضیح بدید.

  2. سلام استاد، دلیل کار نکردن oil paint بر روی آخرین ورژن فتوشاپ cs6 در بعضی از سیستمها چیه؟ میشه راهنمایی بفرمایید؟ آیا این مشکل قابل رفع هستش؟

    1. فعالسازی فیلتر Oil paint در فتوشاپ ورژن CC آپدیت ۱۶.۲
      سلام.در تصویر زیر توضیح داده شده و فایل فعالسازیِ فتوشاپ هم قرار داره.البته برای ورژن cc آپدیت ۱۶.۲ هست که از تصویر برای cs6 می تونید استفاده کنید و طبق مراحل پیش برید.
      دانلود تصویرِ راهنما
      دانلود فعالساز فتوشاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *