ساخت یک نقاشی مات در فتوشاپ Matte Painting

ساخت یک نقاشی مات در فتوشاپ Matte Painting

ساخت یک نقاشی مات در فتوشاپ Matte Painting

در این قسمت می خواهیم با روندِ ساخت یک نقاشی مات Matte Painting یا همان مَت پِینتینگِ معروف آشنا شویم.تمرین ویدیوییِ پیش رویتان در واقع ویدیوی بدونِ کلام از تمرینِ نوشتاریِ یکی از مدرسین فتوشاپ به نام Jenny Le است که درصورت لزوم در لینک زیر متن نوشتاری انگلیسی این آموزش در دسترس شما خواهد بود.

قبل از هز چیز باید بدانیم که Matte Painting چیست:
از سینما شروع میکنیم.فیلمهایی نظیر ارباب حلقه ها ، آواتار که معروف ترین فیلمهای تاریخ سینما با جلوه های ویژه سینمایی بسیار حرفه ای هستند ، بهترین مثال برای موضوع Matte Painting است.
اگر عوامل فیلم مجبور بودند صحنه ها و لوکیشنهایِ این فیلمها را واقعی خلق کنند مطمئنا این فیلمها ساخته نمیشد ، چون هم از نظر زمان و هم هزینه کاری غیر ممکن بود.ولی با نرم افزارهای متعدد کامپیوتری این فضاها و مناظر که با تکنیک Matte Painting خلق میشوند، ساخته شد.
قبل از اینکه کامپیوتر یک ابزار قدرتمند در زمینه Matte Painting باشد در دوران دور سینما که کامپیوترهای فعلی نقشی نداشته اند از تکنیک های متفاوت دیگری برای ساخت و اجرای این تصاویر استفاده میشده.
اما با ظهور دنیای کامپیوتر و دیجیتال این کار بصورت جذاب تر و حرفه ای تر برای سینما انجام میشده و تا کنون هم در حال اجراست.بطوریکه صحنه های تخیلی زیبایی را چه در فیلمها ، انیمیشنن ها و چه در بازی های ویدیویی شاهد هستیم.
در Matte Painting یک تصویر بک گراندِ مادر را انتخاب می کنند و با تلفیق چند تصویر مرتبط دیگر ، تصویر مادر را به یه تصویر خیالی بسیار زیبا تبدیل می کنند.تصویری که با موضوعِ هدفی که در ذهن اجرا کنندگان وجود دارد ، یکسان است.
تکنیک Matte Painting در جاهای مختلفی کاربرد داردو نه فقط در سینما.بطور مثال از تکنیک های Matte Painting در اجرای موضوعاتِ معماری نیز استفاده میشود.اما پر کاربردترین استفاده از این تکنیک ها در سینما و انیمیشن و همینطور صنعت ساخت بازی های رایانه ای می باشد.
بطور کلی می توان گفت Matte Painting به معنی ساختِ فضاها و محیط پیرامون تصاویری خیالی و یا از قبل تعریف شده بر اساسِ واقعیتی ست که ، اجرای واقعی این تصاویر هزینه های سنگین و غیر معقولی دارد.
و بطور مثال برای ساختن ماکت یک لوکیشن برای فیلم باید هزینه ای تعریف نشده ای را پراخت کرد که معقولانه نیست.
برای Matte Painting امروزه در صنعت ویژوال افکت با نرم افزارهای مخصوص به خود سعی میشود از هر راهی که بتوان با کمترین هزینه با استفاده از تصاویر آماده از تکنیکهای Matte Painting برای تلفیق عناصر دو بعدی و سه بعدی ، فتو مونتاژ ، نقاشیهای دیجیتال و … برای رسیدن به ترکیباتِ تصاویر جدید بهره ببرند.
امیدوارم با این توضیحات با مقوله ی Matte Painting آشنا شده باشید.خب اگر موافق باشید به سراغ ویدیوی آموزشی برویم و تجربه ای از یک Matte Painting ساده و روان را برای قدم گذاردن به دنیای Matte Painting داشته باشیم.

سورس اصلی فایل های آموزش :

ساخت یک نقاشی مات در فتوشاپ Matte Painting

لطفا نکات قابل توجه زیر را یکبار مطالعه فرمایید :

  • پسورد فایلهای فشرده در تمرین های رایگان در صورت لزوم : babart.ir
  • برای باز کردن فایلهای فشرده حتما از نرم افزار WinRAR ver.5 or Up استفاده کنید.
  • به دلیل فرمت HD فیلمها ، برای تماشای فیلمها بدونِ مشکل ، باید کُدکهای ویدیویی K-Lite Mega Codec Pack را بر روی ویندوز خود نصب کنید.
  • برای تماشای فیلمها ی HD نرم افزار PotPlayer را به شما پیشنهاد می کنیم.
  • جدیدترین ورژن نرم افزارهای نامبرده ی بالا را از سایت soft98.ir می توانید دریافت کنید.

پخش آنلاین ویدیو


آموزشهای زیر را هم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *